onsdag 24 december 2008

Julafton.

Nu är jag hemma igen.
Julkännslan ligger i mina vener, det där speciella som bara kan finnas i en på julaftons kväll.
Julafton är en lång dag, men en fin dag.
Man ser allt som är bra med släckten och bort ser i från det man kankse inte alltid älskar.
I dag har vi doppat i grytan, ätit jul mat, ätit julgodis, druckigt julmust, clemetiner och ätit tårta. Ibland känns det som vi bara äter ;)

Bilder:



I dag är det julafton...


..Då ser jag ut så här..

De tre bästa julklapparna:


..Denna mössan..


..jag fick även min farmors gammla klockhalsband, som kan vara finaste i världen.
Jag gillar det extra mycket, med tanke på att farmor har varit borta i ett par år nu,
känns fint att bära vidare henne runt min hals...



..den som väntar på något gott
väntar alltid för länge!
...Äntligen kent! som jag har väntat och som det har varit värt det.
Fint som snus.




...Vi hade världens sötaste tomte.
Han är så söt så man kan inte göra annat än ge honom små pussar...


..Jag, lillkillen och kusen lägger pussel..



...Sedan doppar vi alla i grytan...


..Jag, kussin, min syster
och jag fattar inte att alla tycker att vi ser lika dana ut jag och min syster?.


..på kvällen åt vi jul mat..det symobilserar dessa ägg.

Inga kommentarer: