torsdag 18 december 2008

I adventsstjärnans sken.

Jag förmådde inte låta singalerna gå fram för länge.
Ville inte ha hans nattsömn på mitt samvete.
För han sover nog gott nu, precis som jag borde göra.
Ville inte dra honom ur drömmarnas land.
Ville höra hans röst där bakom, på andra sidan.
Ville nog säga något om songbird, dans, jullov, och en kännsla, chatch me if you can, moln på himmlen och om en tid som försvinner, ett godnatt.
Så där alldagligt,
Men jag för mådde mig inte låta singlerna gå fram för länge.
För han sover nog gott nu, precis som jag borde göra.

Jag sitter i adventsstjärnans svaga ljus. Lyssnar på Lars Winnerbäck julgröt och kom änglar. En tid då jag hade lyssnat sönder dem och nu känns de återfödda.
Jullovet har böjrat och det är alltid en speciell kännsla.
I år är det en knasig kännsa "vad ska jag göra med tiden" kännsla. Men jag vet att det inte kommer bli några problem. Snarare tvärt om.

Detta vill jag göra:
-slå in julklappar i fint papper.
- läsa många böcker (tja två var av en är jätte tjock)
- sotera upp alla musik jag har laddat hem sedan juni och tagit emot.
- dricka te
- göra fotbad.
- julbada.
- sotera saker i mitt rum, skapa reda i det organiserade kaouset
-Träffa vänner och skratta.
- Dansa
- Åka på sidsemmester
- plugga lite i lagom mängder.
- Gå långa promenader/träna
- sova längre än vanligt.

Inga kommentarer: