måndag 8 december 2008

En måndag.

Det som är lurigt med måndagar är att det känns inte som det är en skoldag. Man kan glömma tider, dagar och plikt.
Men i dag har varit en bra dag, efter att ha klarat godkänt på kolväteprovet säger jag, Hej då kolväten och allt som hör till, never more!

Sedan vandrade jag långagator hem till förken kalrsson och någonstans där på vägen insåg att Håkan inte är den Håkan Hellström han var för mig när jag var femton, och tro mig. Detta svider så i mitt musik hjärta, men nästa konsert kommer jag inte stå längstfram, jag kommer inte dö för jag ser honom, jag kommer kankse in köa i timmar för en autograf eller citera honom hela dagarna. Det är nästan som jag stolt står längre bak och ser andra små flickor trängas där framme och tänka, nu är det deras tur!
Men missförså mig rätt, jag älskar verkligen fortfarande hans musik, men den känns inte lika rätt som kent. Håkan sjuger om den dära 15-17 åriga Lovisa och Kent till den 18-19 åriga. Föressten när jag väntade på bussen så stod en ca 40 årig och lyssnade på kent, det känndes skumt. Jag undrar om vi ser samma saker i textraderna?
Och de håkan låtarna som är mina just nu är: minnen av april himmlen, & det är så jag säger det.
Det är sorligt att bli vuxen. eller något.

I alla fall, efter hej då till kolväten så var jag hemma hos sofie, hon klippte min lugg och vi pratade för första gången om kärlek som något förgänligt. Och så bästemde vi vilka hus vi ska bo i. Vi pratade om gymnasiet och om som vanligt livet.

Efter det satt vi och burrade runt med ull i två timmar, så viktigta lektioner har vi ;) Jag hade ett handledar möte och slut klämen på progetarbetet sa livet så här "slut klämmen är livet" och där fångar han mycket på få ord.

Efter det var jag alldes för trött hamnade i en tv soffa och såg en halft bra film, sedan hamnade jag i min systers tv soffa och såg på Maiami Ink, fast jag egentligne tycker det ser äckligt ut när man tatuerar. Jag åt de jul godis min mor och syster gjorde. Lyx.
Sedan, till min största förvåning fick jag det här!
Herregud, ett litet lyx paket vardag fram till jul, kan det bli bättre?
I dag fick jag 8 packet, fint som snus!

Och på tal om 8 packet, den 8 december betyder att det är en månad tills jag fyller år, och när jag fyller år är vi på skidsemmester. Flott!

Inga kommentarer: