onsdag 18 juni 2008

Sommarlovskännsla.

Kents texter är genialiska. Pungt.
dagens låt: månadens erbjudande - Kent

I dag har det varit en sådan där sommarlovs dag som man verkligen skrattar sig lyckig för att man har sommarlov, för att man är i liv och att man lever och att himmlen är så blå.
Jag har inhandlat lite mer pratiska saker till Peace and Love. Som en kaffe kanna till trangea köket, det ska kokas kaffe när trötta ögon behöver piggas upp eller kalla händer måste varmas. nudlar, pasta sås och dricka med sugrör, nu ligger allt på sängen och är bara en bråk del av allt som ska ner i en väska. Men de ser så mycket ut på något vis, hur ska det sluta?
Snart känns det som jag är så förberedd att jag bara måste åka utan att tänka så mycket. Varje gång jag tänker på det så blir jag så glad att det pirrar i magen.

Idag, har jag legat i en hängmatta och läst min bok i sol sken, jag drack flädersaft med citron och is ur en sådan där flaska med inbyggt sugrör och gungat. Lagat pizza till fransk musik och dansat runt i bland grytorna.
Pratat i telefon med glada vänner om livet och om framtid, nutid och om gummistövlsjakt. Vi ska starta ett bolag som gör snygga, färglad,a fina gummistövlar året runt!
Men i dag har solen skinit och nu försvann den,typiskt.

Hela sverige viskar om fotboll och leker exsperter. Jag ska snart cykla till Frida för att se vuxna män springa efter en boll och skicka JA! när det är nära Rysslands mål, och NEEEJ! När rysslan skjuter in bollen i vårat mål. (Jag såg på nyheterna att Rysslands lag har kunnat växa sig starkt för det var ett företag som satte pengar i det, och nu var de hur rika som hälst, knasigt) Om vi inte vinner matchen ska jag vara besviken, om vi viner ska jag väl hoppa runt lite. Det kvittar. Vuxna män en fotboll och två mål. Patetiskt.
Men det är väl det mesta om man vill se livet ur den synvinklen.?

Inga kommentarer: