måndag 16 juni 2008

Jag skiner sol lite försigtigt på insidan.

Det blåser kalt och ifrån min gula rengjacka glider reng dropparna rutchkana innan de hamnar på marken. Jag fryser lite när jag går på storgatan i Halmstad, jag sneglar på skyltfönsterna i dem är det tydligen sommar. Skyltdockorna har på sig korta shorts, luftiga sommar klänningar och färglada sjalar. Tänker att det är nog så långt sommaren sträcker sig en dag som denna, bakomglas. Det jag upplever känns som en vild bladning av vår, vinter, sommar, sol, moln, reng, vind och allt på en gång ibland.
När ska modet anpassa sig efter verkligheten tänker jag, hur länge kan de leva i sin glasbubbla där solen alltid skiner.
Även i min indre bild så skiner solen, jag skiner lite försigtigt på insidan.
Jag och Milla vandrar runt och jag får punkga på min cykel och glömmer bort fina människomöten.

Mitt rum är kaous hur jag än försöker så faller det, tror jag har tappat hoppet, jag räknar dagarna tills jag får inreda det nya. Det är inte långt kvar nu, men får inte ro för att paka ner det i lådor. Det ska bara förflyttas en våning upp där allt kommer få en ny plats, det är på tiden.

Förbrederserna för Peace and love fortsätter. I min inre bild ser jag mig i en tunn sommar klänning som jag dansar runt i mitt i natten under stjärnor tillsammans med vackra människor. Men jag vet att det inte är så, i dag köpte jag ett nytt rengställ och nya gummistövlar.
Drömmarna spriker alltid lite i kanterna.

Inga kommentarer: