lördag 7 juni 2008

Picknickfestival.

Fredag.

Gitarrar-pojkarmedlockigthår-dans-
bramusik-rutigafiltar-vatten-såpbobblor-
solglasögonen-glädje-himmelblå-
lokalband-skratt-finakjolar-
cigarreter-clowner-barfotadans-
ledighet-filsofi-menspel.




Jag låter knasig, och svamlar kankse pga av vattenbrist.
Men är nära verkligheten.
Lördag.

Jag vaknar och fryser i tältet, okar inte kolla på klockan, marken är hård, jag somnar om. Drömmer om en söt pojke. Vaknar, solen i ögonen, frukost i gräset.
Hela dagen vandra vi runt i Göteborgs secund hand butiker och loppis. Jag får skoskav och köper nya marin blå skor, de passar så bra till kjolen som följer den svala brisen.
Äter italiensklunch vid en gata där en stressad biltaffik susar för bi. Himmlen är så där blå att man nästan inte tror att det är möjligt.
Facineras och drömmer oss bort i pickigkatt butkigen. Det ser ut som ett underland, jag vill köpa tjusiga hattar en till var dag, men prislapparna säger nej tack.

Efter att ha åkt spåvang, snurrat runt i staden och ätit glass. Säger vi på återsende och sätter oss i en damig buss, i från kust till kust.
Två jätte fina dagar!

1 kommentar:

ROSA E OLIVIER sa...

"Più giù,in fondo alla Tuscolana,
oltre cinecittà, c'è un prato"

!?...passavo per un saluto!

http://elanavev.blogspot.com/