söndag 22 juni 2008

Midsommar!


Midsommar.

Många tycker det är överskattat, jag tycker inte det. Allt är vad man själv gör det till. För mig har midssomar alltid varit skratt, jordgubbar och ringdans runt en stång med sång och lekar.
Det är inte vad midssomar är för mig i dag, jag springer inte runt stången och sjunger och leker inte någon dag kommer jag göra det men inte nu. Men det är fortfarande jordgubbar skratt och träffa fina vänner, Det ska det alltid vara.

För mig är midsommar jordgubbs frukost, en kanna te och att läsa en bra bok och bara njuta. Sedan binda en krans (eller ett blom dieadiem) Det gör jag alltid med Milla. Så vi cyklade runt och letade blommor innan vi satte oss på en flit lyssnade på radio och band kransar. Hur mysigt är inte det?

Lite senare på efter middagen så lockade jag håret, tog på mig mitt loppis fynd som för mig är en klänning gjord för midsommar. Dansade runt lite och sedan åkte jag till Frida.
Här började kalaset. God mat, och så spelade vi "med andra ord" Det var hur kul som hälst, det var länge sedan en kväll blev så lyckad, fulld med skratt upp till bredden.
Sedan sjöng vi och dansade runt innan vi gav oss i väg till Andrea som hade fest.
Där satt vi på en stutsmatta på liv och död, pratade om religon, sexualitet och en pojke pratade sthlm:ska och drack pepparkaks sprit. Jag blev kallad blomsterflicka och vi sjung hit sång i från 99.

Men trötta ögonlock somnade jag. Men jag la aldrig 7 blommor under kudden så vem jag ska gifta mig med är fortfarande en gåta...

Bilder.



Jag och min älskings hund Micke.


Glad midssomar.


Jordgubbar.


Frida.


Sofie.


Skål för sommaren.


Mat.


Tre i rad.


Inga kommentarer: