söndag 1 juni 2008

På nya äventyr: Så mycket mer än ifrån punkgt A till pungt B.

Ett riktigt äventyr!

Utan att riktigt veta vad vi gav oss in på så började vi cykla emot Falkenberg närmare bästemt emot boberg. Där skulle vi skulle bo över helgen i sofies sommar stuga.
Det är fel att inte säga att det inte var tufft, för det var det. Men ändå inte riktigt så tufft som jag hade trott att det skulle vara.
Det är mycket man får uppleva när man cyklar så långt, inte bara solenstarka stårlar, varme, tröts och mjöksyra utan även hur fint det är överralt, hur vacker naturen är och hur häst avföring stiker i näsan. Länge vägen sjöngs det på sånger, nynnades på gammla barn visor och visslingar. Ibland känndes som jag färdaers i ett långt svart hål utan slut med för många uppförsbackar.
Man kännde att vi levde så att det bubblade i oss, tråts allt så har vi två:ans skuggor bakom oss. Det känns knasigt och härligt på samma gång.

I helgen har vi cyklat i massor! Säkert 12 mil. Vi har varit i Falkenberg, gått på loppis och icentrum. Ätit frukost i solsken. Jag har köpt en till fin te burk, ett skärp och nytt gott te. Falkenbergsblaningen, en favorit.
Ätit och drickit gott, målat, badat, fotogarareat, filosiferat, spelat spel och skrattat. Känns som vi har varit på sådan åter upp hänitning, utan musik, tv eller dator. Vilket alla behöver ibland.
Det har varit jätte trevligt, roligt och underbart.

"jag har en cykel en cykel som är blank, som alla hade en cykel som jag skulle det varit renare i luften, i luften ah ah ahh!"

Vi borde verkigen alla cykla mer.

Lite bilder.



Första stoppet, steninges strand.




Det känndes som vi hade övervinnit de tuffaste hindren när vi såg denna skylten
Glädje, vi skulle fixa det!



Lillstrumpa.




Ett hjärta i pannan, så fint.



.




Sommar kvällar att minnas och leva för.




Vi ser allment knas ut,
Men glada.



Fukost i morgon sol, underbart!





Loppis fynd i cykelkorgen
jag prickig kläning, Emot falkenbergs centrum!



Älskar denna bilden.
Det säger så mycket och vi hoppar fram.



.



.





Min illustration av helgen.



.




.



Ibland känndes vägen oändig i stekande sol.




Jag och Frida är helt i otakt.
Men vi är i Halmstad igen :)




.

Inga kommentarer: