lördag 21 juni 2008

Rabblarabba

Igår: Midsommar var helt underbart. Jag skriver om det imorgon när jag orkar lägga in lite bilder.

Idag: I dag har jag lullat runt i huset och gjort saker hela tiden, jag har sytt en väska till en flaska och sytt i en knapp. Jag har tvättat kläder som ska med till P & L och packat, packat packat. Ändå är jag inte klar. Jag måste göra allt långsamt. Så många små saker och viktiga detaljer.
Jag har även läst och gjort något som jag har tänkt att jag ska göra i ett halv år, kankse mer? Jag har soterat musik, i mappar på datorn, och kastat musik som jag inte gillar. En del tog emot men jag kände att lite måste bort. Det tog en hel förmiddag att lyssna ut vilket som skulle vara kvar och vilket som skulle bort. Helt otroligt. När jag kollade på klockan tänka jag att det omöjligt kunde stämma.

Jag har lyssnat på p1 sommar. Och om det är något som är sommar för mig så är det p1 sommar där folk pratar om sina liv och spelar musik. Man kan sitta där med en kopp kaffe och försöka ta in allt på en gång. Fint.
Någon dag vill jag med vara sommarpratare, jag vetinte riktigt vad jag hade tänkt att prata om men ibland funderar jag på det. Utan att egentligen komma på något..

Sedan grillade vi innan jag cyklade i väg till Frida och såg filmen "before sunset" Jag gillade den, gillade tanken. Två personer möts av en slump, blir kära, älskar, skiljs åt.Träffas av en slum 9 år senare och bestämmer sig för att lämna sina liv för att leva tillsammans. Okej det framgår inte i filmen, men jag är övertygad att det är så!
Sådant som jag vill tro på kärlek och slump.

Tråkigt blogg inlägg, jag bara rabbar upp saker. Som om någon bry sig?
Nej och nu ska jag sova.

Inga kommentarer: