torsdag 27 september 2007

Fredag. Det blåser i våra liv.

"Det var fel som jag sa,
det är sant som du hört"
- Winnerbäck

28 September
Fredag, 08:03
Det blåser i våra liv.

Löven tappar sina tar om grenarna, det blåser.
Men ibland skiner solen.
Det finns dagar då jag inte ens tänker på hur du lever nu för tiden. Det finns dagar när minnerna är så brinnande att jag måsta slå bort tanken.

Jag har försökt skriva till dig men det kommer inga ord.
Det kommer inga ord, betyder det att jag har lämnat dig bakom mig, eller att jag helt engkelt är oförmögen att uttrycka mig.

Jag trodde du skulle forsätta att vara vacker poesi, men du blev något jag inte kan sätta fingret på.
Nu ska jag ha teater och jag gillar det, nej jag älskar teater. Sättet jag blir någon annan, och sättet jag skrattar så jag får ont i magen.

I kväll ska jag på födelse kalas hoss Maja, det kommer bli kalas!



Inga kommentarer: