fredag 14 september 2007

Flumm.



Def finns saker som skaver, det finns öppna sår, läkande sår, det finns dem som man klumpigt sydde ihop i ren panik.
Det finns saker man haft, som man förlorade. Det finns saker man fick, saker man aldrig släpper ifrån sig.

Du kan låsa alla drörar, du kan tappa bort nycklar, du kan sitta mellan fyra väggar och undra vem du är?
Du kan kasta dig ut i världen för att försöka hitta dig själv. Kanske hittar du någon glädje i en afrikans by? Kanske blir allt en flopp och du letar efter något du på vägen tappade bort.
Du kan skricka tills luften tar slut?
Du kan gråta tills tårar tar slut?
Du kan skratta tills rösten tysnar.

Det finns saker som glädjer än, det finns saker som får en att hoppas, tro, skratta tills du får ont i magen. Det finns saker som får dig att flyga. Det finns saker som får hjärtat att slå, du kan får rus, du kan finna glädje, lycka du kan få allt du vill ha. Kanske lite till.
Du kan måla om, tapetser om om det ger dig något? Du kan hammra, höja musiken så högt att du inte längre hör dina egna tankar.

Du kan ha andetag som fastnar i luften.
Himmlen kan fall ner
Det kan finnas en sol som du inte kan se.

Det finns fågar som aldrig flyger.
Det finns fåglar som glömmer hur man gör?
Det finns fåglar som flyr.

Du kan ta chanser.
Du kan missa chanserna.

Du kan vara ensam.
du kan vara två.
tre
fyra
fem
Sedan går du hem
ensam.

Jag har pirr i magen och är lite nervös, kanske lite rädd. För tråts allt vet jag nog inte vad jag ger mig in på och jag hat älskar den kännslan.

När allt skakar och jag söker efter ruset.
i reng, sol och molniga himmlar
suddiga drömmar

Kommer du finnas med mig då?

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud va fint, jag är rörd.
/Josefine