tisdag 31 juli 2007

Min sistadag? och mys på stan.

Jag släpade mig upp ur sängen för att städa på grand men jag tror att det kan vara min sista dag innan den 10 dar långa semmesten(?) innan jag börjar slita i skolan igen.
Jag tog tag i min datorväska jag släppar runt med i skolan i dag och chockerades, jag har helt engkelt glömt vilken fysisk börda det är att bära på den dära datorn jag har någon hat kärlek till. Jag har valt den av det engkela alternativ att jag inte skulle klara mig utan den, men det är på gått och ont, känns som minnet av mina stela axlar har avtagit under sommaren.
Men på grand dasade jag runt med gummi handskar och damsugare, kanske lite mer suckade och släppade mig fram men det är så mycket som handlar om possetift tänkade.
på tal om det fick jag veta att jorden ska gå under om typ 20 år, det var någon stort eld klot. Men vetinte häller vad man ska våga tro på i dessa dagar.

Sedan blev det hem än vända innan jag mötte upp Sofie på stan och glömde kameran hemma. Men jag köpte två snygga tröjor till priset av en, och kuvärt. Och la undan en snygg klänning.
Sedan kom Frida fram i från ingenstans och blev dagens mest roliga och paffa händelse.
Vi slog sönder lite tid tillsammans vilket var jätte trevligt. Jag och Sofie har sikte emot festival i Göteborg "way out west" Där det på lördagen spelar sjukt många bra band.
Detta är något som tål tänkas på, men jag tror att jag börjar få ekvationen att gå ihop. Men nu får jag inte tag på Sofie :S jaja detta löser sig nog med tiden.

Hem och börja packa men så värst har jag som vanligt inte kommit, jag är usel packare. Men men.

Sedan har jag sett på "livräddarna" man får följa brandmen ivardagen, grym jobb. Fast jag får hjärtklapping av att se programmet så någon kärirär är det itne för mig tror jag. Man ska som rökdykare kunna bära en annan rökdykare om det händer någon.
Hrm hur i hela friden skulle jag kunna bära runt på en stor man i tunga kläder?
nej där sprack det.

Inga kommentarer: