tisdag 17 juli 2007

I går var det en jätte trevlig Måndag.

Jag vaknar ut av att solljuset tränger sig igenom mina nerdragna persinerner. Sträcker ut mig i sägen och drar in luften i lungorna.
Tänker att det ska bli en bra dag i dag, jag var ledig och hade massa trevligt inplanerat. Musiken börjar dåna ut ur mina högtalare.
"du har vunnit och förlorat, du har sett dig själv i spelglen, du vaknat i fel säng, du varit kär" - winnerbäck

sedan åt jag frukost ute på alltanen, himmelen var blå, himmel blå! Med morgon kaffe och goda smårgåsar. Kan det bli bättre start på dagen?

Jag började göra mig i ordning för att träffa Hanna.
Jag och Hanna lagade mat, hrm Hanna lagade mat, Jag kom med glada tillrop och facienerades. Det brukar vara så när vi lagar mat, Hanna lagar maten och för mig blir det så där "se och lär" skola.
Reslutatet blev thai och super gott! Vi drack kaffe och solade, underbara sol som jag hade saknat dig.

Hanna stressade i väg och jag tog mig iin till staden. För att klippa mig, till min stora besvikelse hade det blivit fel och min klipp tid skulle först få äga rum om en vacka! Jag hade lust att börja gråta och skricka att klipp mig. Men jag fick shammpo och dåliga ursäkter och sedan lyckades jag väna mina negativa kännslor till possetiv.

Jag åkte hem till Milla och mysste!
Vi solade, fickade, blåste såpbubblor och skrattade.







sedan begav jag emot staden igen denna gång för att möte upp Sofie, vi köpte glass efter lite beslutångest och satte oss vid nissan och pratade, pratade och skrattade. Det var jätte trevligt. Något som får göras om!
Men vi kom till en insikt att

alla verkar vara så ensama nu för tiden.







Sedan åt jag god mat och kastade mig i väg för att hinna se solnerågongen vid havet tillsammans med Milla, tråts att vi fastnade i bil kö, hann precis se den, sedan gick vi en lång och uppfriskande strandpromenad.


vad vacker världen är!

Körde inom Max på vägen hem åt ett mini mål och drack kaffe. Jag sökte lite lätt jobb där och sedan körde vi hem och sov.

Inga kommentarer: