tisdag 10 juli 2007

En pungt efter dig.

Jag betyder inget för dig nu
bara om jag kanske dör.

Jag lullar runt pratar mest strunt för jag har helt tappat perspektiv.Jag har köpt en ny kläning ett par nya öronhängen.
Jag ska klippa till mig på måndag.
jag städar ena rummet efter det andra, känner tidstpressen. Nästa dag städar jag samma rum, på samma sätt.
Känns som jag skrapar av bottenslamet och får usel betalningen. Men jag börar bli van nu.

Världens mest meningslösa jobb.

Dagarna flyter samman känns mer som en massa av tid än något annat. Och att den massan av tid försvinner innan vi hinner leva är väl deprimerande.
Tänk så många dagar som bara försvinner.
Jag träffade en tjej hon hette Helena tror jag, eller Helen, eller är jag inte ens nära? Men jag kan då på rak arm säga att hon inte hette Anna, Lisa, sofie, eller Marie. Men hur som hon hade en lista över vad hon vill göra i sommar.
Jag håller på att skriva min, Än har jag kommit på.

Lovisas sommar lista.

Sommarlista 2007.

Äta jordgubbar
Bada
Pick nik
Vandra andra gator
Läsa bra böker
Ligga i häng matta
Äta på utesvarvering
Jobba
Åka lin bana
Gunnga
Bygga sandslott
Shoppa
Gå på visfestival
Sova i husvang
Känna sand mellan tåna
Vara i solen
Bränna sig
Äta sjukt mycket glass
Åka båt
Lyssna på sommarpratare
Ta tag i sitt liv
Grilla
Åka till köenhamn
Träffa vänner
Äta frukost i sängen
Äta frukost utomhus
Se på bra filmer
Blåsa såpbubblor
Vandra i reng
Hoppa stutsmatta
Fota
Få myggbett
Gå på cafe
Gå på sommar fest
Gå barfota
Hoppa i vatten pölar
Se på solnergång
Vända på dynget
Gå på bio
Kasta macka
Fiska krabba
Hångla
Dansa, dansa & Dansa
Se på allsång på skansen och morden i midssommer
Sova för länge
Skriva vackra handskriva brev & poesi
Skratta tills du får ont i magen
Lyssna på bra musik
Köra en cab bil
Skriva vykort
Tre smultron på strå
Gå på malmöfestival?
Gå på Marin festival.
Åka till växjö
Åka till Göteborg
Klippa mig
fira 10 års jubelem med Milla.
Träffa Rebeccafira att Hanna fyller 18 år!

Mer kommer.( vissa saker har jag redan gjort)

Tror att jag vill skriva lisa om varge åsttid.



En pungt efter dig.

Inga kommentarer: