torsdag 5 juli 2007

& Jag rengar i ett sommar reng.

Det rengar.



I går:
Livet som sätäderska är må jag säga ingen dans på rosor.

Tips ett: ungdomar, plugga! Sköt skolan snyggt.
Detta är fan det mest studie motiverande jag har har gjort. Aldrig någonsin ska jag ägna mitt liv åt att sopa skiten efter andra.
Det behövs inget för att bli städiska, dock tror jag att sverige har ibland världens mest väl utbildade städiskor.
Det är en skam.

Sedan gick jag till doktorn för att bäställa tid för att ta en spruta emot kondylom och livmoder canser.

Tips två: Ta den här behandlingen, det är verkligen jätte bra. Det är ca 3000 kvinnor som får cellföriningar i livmordertappen varge år, ca 1500 kvinnor dör i cansern. Det är en stor risk, så jag skulle verkligen vilja tipsa om detta.
Tror det blir toppen efter ett tag.

Sedan träffade jag mina parti kommpisar och vi satt och grillade på en utegård och myster. Helt okej, sedan mötte jag upp Mattias med vänner och satt och snackade lite och drack dyrt kaffe ;) Sedan satt jag och Mattias i hamnen, mitt i emot slottet och himmlen brann upp och det var vackert.
Mitt upp i allt kom en sinnes förvirrad kvinna med vattninga ögon och organge hår. Hon frågade om hon fick be för oss.
Sedan gjorde hon det i något som en evighet.
Hon bad för dina synders förlåtelse och pratade om onda andrar och on jesus och att få döpa om sig.
Vad har man gjort för synder för att be om förlåtelse hela dagarna, vad är det för svart i själen? Hon gick där och samlade pant burkar och sa att vi ses i himmlen.
Och om det finns en himmel hoppas jag att vi ses där.

Jag såg katt kvinnan, hon som gjort så stort avtryck imitt liv kände inte igen mig.



I dag:
Vaknar med en stor olust att gå till mitt jobb som städerska och känner att halsen skaver och nästan rinner, kanske är jag dödligt sjuk?
Jag ville nog mest inte jobba men, funderade allvarligt en stund på att ringa och säg att jag var jätte sjuk. Sedan bara dra täcket över huvudet och ligga i sängen hela dagen.
Men till jobbet kom jag.
Hej o Hå städat hela dagen, har även städat en ner sypydd toa. Det var fruktansvert, liksom spya över rallt! förstår inte, så vi fick skrubba hela jävla skiten med klorin.
För detta fick jag 250 kr i handen. Och med tanke på det känns det som jag kan skrubba ner spydda toaletter hela dagarna.

ganska glad över att det rengar, samtidigt trött på det.
Nu är jag hemma igen och ska ta tag i mig själv, mitt rum och mitt liv.
tja inte riktigt, men i kväll ska jag träffa mattias, det blir nice.


"lägg armarna om mig och slit ut vad jag har, och sök i det dunkla men sök inga svar, för jag lovar dig inget, det är allt jag kan hålla mig till. Jag är så gott som förtrollad av allt jag ser." -Winnerbäck



Det rengar.


Inga kommentarer: