onsdag 17 juni 2009

Små problem. Hurra!



Ibland tycker jag om att ha små probelm.
Eller när jag väl har dem tycker jag inte om dem.
Men jag försöker.
För det är så bra med små problem, för det får en att se att man har så få problem och sorger i livet att man hittar på andra små problem för att oroa sig för nåogt.

Tex på små problem är: För varmt te, att man inte orkar resa sig upp och svara i telefonen, att tvkontrollen ligger för långt bort så man ser på skit problem jätte länge, man hittar inte nycklarna i väskan fast man vet att de finns där, att man råkar missa bussen med 1 minut, att man sitter i en taskig vikel i en föreläsnings sal så man får lite ont i naken, att man får ont i kinderna när man ler för mycket. Att man alltid förlägger saker när man stressar i väg, att man inte hittar två sorter av samma strumpa.

Men ett vanligt litet skit problem som jag även hade i dag, är: vad-fan-ska-jag-ha-på-mig problemet. När man tänker jätte länge, sedan försöker prova ut flera olika kläder och en halv timme senare står du fortfarande itrosor och bh. För din gadråb är för liten, och vädret konstigt och inget passar din sinnes stämming.

Så var det för mig i kväll.
Men tillslut fick jag på mig det här och det känns bra.
Jag tycker att vi säger HURRA för små problem, vilken tur att de finns.
Må de aldrig försvinna, för den dagen de försvinner har jag riktigt stora problem och det är inte så kul..
Men men, dags att kasta sig på cykelen emot frida.

Inga kommentarer: