lördag 20 juni 2009

Jag föddes in i en tid, en meningslös tid, precis en tusen del försent.

Offta önskar jag att jag föddes in i en annan tid.
En förendringarnas tid, då man va för eller emot, med eller emot, svart eller vit, en tid fyll av orättvisor men även större möjligheter att förendra, revolutionera.
Lite mer på liv och död.

Jag vet att detta samhället idag är minst lika orättvist, och att det finns miljontals olika frågor som jag hade kunnat sätta mig in i och bli expert. Något att slåss för, något att brinna för. Men på nåogt vis känns som man var mer radikal förr.

Inte nog med det, jag önskar att jag var född in i en annan tid för att pojkarna hade så fina frisyrer, de hade flugor och tjusiga skor. Flickorna hade kjolar med vidd i, fina strumpebandshållare, väluppsatta frisyrer eller fina lockar. Man talade med vårat språk och rökte för det var hälsosamt och fint.

Allt var nytt och man kom hela tiden på nya upptäckter, som tv, radio, telefon, termos, mm mm.

All musik var inte upptäckt så många rytmer som ännu låg i vila, och lekte kurragömma. Sedan dansade man så tjusigt.
Se detta klippet, jag vill mest hoppa in och dansa så som dem.



Om jag fick välja så jag dansa så hela nätter, och dagar och fram på alla gator!
Jag har länge velat lära mig dansa så, men för att dansa så, måste man vara, två.

Och än har jag inte hittat en pojke som vill lära sig dansa swing, tills dess får man drömma sig bort i klipp, se kläder, hår musik, dans, så fint.
Kanske kan jag lära mig dansa swing i london, kankse inte.

Men offta känndes det som jag föddes in i en meninglös tid, då dammet lagt sig ner, precis en tusen del försent.

Inga kommentarer: