lördag 20 juni 2009

Midsommar.

Midsommar:

Jag gillar midsommar, för då skålar man för sommaren. Och det är bra. Även sommar är lite frånvarane, eller ja den är som den brukar, solochmolnrengblåst och ingen kanon väder här inte. Men men, så är det i sverige.
Sofie och Frida kom hem till mig, vi lagade super god mat som vi åt så mycket vi bara årkade. Sedan doppade vi jordgubbar och bananer i smält chocklad, drack te och tände ljus. Ibland spö regnade det, ibland var det sol och moln, mycket märkligt.
Och när vinet tog slut cyklade vi till stan, det var kallt, mörkt och känndes mer som oktober än midsommar.
Hela staden var full av fulla turister, som jag tröttar på alldes för lätt. Efter att ta trampat i en kö, kom vi äntligen in till ett dansande dans golv.
Jag hade blommor i håret, dans i benen och tankarna följde musikens takt och vidrare ut i natten. Vi dansade i timmar, tills vi knappt orkade stå, luggen var fuktig av danssvett, och röstena hesa.
Vi cyklade hem, zizackade fram på storgatan mellan turisterna och glada människor.

Jag låg i sofies tältsäng och vi pratade om kvällen, livet, framtiden tills ögonlocken var så trötta att de föll ihop.

Jag hade 7 st blommor under kudden, och visst drömde jag, men, vad ska jag tro på?
I dag är en dag då man inte får nåogt vettigt gjort det är skönt, mitt hår luktar, rök,öl, och dansgolv. Jag ska gå runt i en förstor t-shirt hela dagen, lyssna på en bok och andas.
I går var det som ljusast, nu blir det bara mörkare, och mörkare igen.

Men som ni förstår hade jag en underbart bra midsommar!

Bilder:


Jag hade denna klänningen på mig.
Det är bara jag i hela sverige som har den, fint.
Det jag föll för var ryggen, små klädda knappar hela vägen.
Klart att det gör en knäsvag.




Det är fint att ha blommor i håret,
jag tycker man borde ha det bra mycket offtare.





Frida.


Sofie.




För sommaren!





Jag tror vi pratade om ibitza, sofie demostrerar ön.


Fotografera.

öppna vin.


Himmlen känndes nära den kvällen.



Jordgubbar, bannan choclad.
Mumms!


Inga kommentarer: