lördag 4 augusti 2007

Hemma i från Köpenhamn.

Det tog inte lång tid innan jag hade blivit förelskad i Köpenhamn. Denna stad som jag föraktat för språket, (hjälp vad jag är barnlig) och den stad jag ville åka till mest för att winnerbäck sjunger "jag tagit mig ner till köphamn, hyr ett rum av en vänlig dam, vandrar gatorna i timmar här, äter frkost på alltan, du skulle älska att ströva i parken här in till här över gränsen får man vara vem man vill" (sedan att ett låt citat tar mig till en stad kan man ju också disskutera)

Dag 1.
Jag hamnar på ett hotel med dålig klass för sitt rykte som mest ser ut som en betång klump med 20 min till centrala staden.
Kastar in våra väskor och hamnar på en buss med en cool tant med stora glasögon och en vacker ring och ograngehår och jag tänker att sådan tant vill jag bli när jag blir tant, om jag någonsin blir tant vill säga.
Sedan började vi gå i affäerer, kullestensgator, runda ton och jag lyssnar på gatomusikanter, och fofograferar. Köper en massa saker som:


Te kanna med 4 koppar,
tre jongleringstjäglor(nu jävlar)
såpbubblor
små papper och hår nålar
en hand
hittar världens snyggaste röda höst jacka(men den köpte när jag kom hem till sverige)

Vi kommer hem och helt utmattade somnar vi jätte tidigt.

Dag 2.
Vi börjar dagen med att åka guidad tur med båt, (jag vet så jävla turistigt) Men man såg jätte mycket vackert, och staden ur ett annant perspektiv, ett tips! Sedan så fotoade jag som en ganling och jag årkar inte lägga upp alla bilder
Men vi såg vakt avlösning,och lilla havsfrun och en kyrka och en vacker fontän
sedan vandrade vi ner i nyhamn.
Oh vad jag älskar de kvateren!
Jag köpte glass,vi gick vidare,jag drack cuppetiono på ett torg.
vi åkte hem ommöjligt lika trötta och somnade.

Dag 3
Jag åker bli till konstmuseeumet Lusiana, Helt underbart! Jag vandrade runt på musemuet i timmar och kollade på vacker konst.
Jag fotograferade även innan jag såg att det var olagligt och slutade. Knasigt att ingen sa till mig.

Här skulle jag lagt upp bilder men jag orkar inte och så är milla här så jag gör det en annan dag

Inga kommentarer: