söndag 26 augusti 2007

En vän med en bil

Världen vars sol har gått ner för längesedan swichar för bi, i bilden spelas bra musik, jag pratar om mitt liv, om allt och om inget, ibland säger vi inget på någon minut, innan jag säger att det här är min favorit låt skruvar upp volymen och både du och jag sjunger med i de rader vi kan, kanske falskt men vad gör det när du trampar ner gas pidalen så där att det kittlas i magen. Halmstads söndags gator är tomma denna söndags kväll.
Vi pratar om det mesta medans vatten droppar pärlas ut med fönsterrutan och jag säger att det får bli mörkt nu, det gör inte så mycket om man får åka bil sena höst kvällar. Men vi undviker samtals ämnen som inte skulle leda någon vart som hjärtan, kännslor och hur vi kom hit, och varför?
Jag orkar inte bry mig ens om varför Inget tycks spela någon roll, en skärp sväng och det känns som att åka karusell. Vi konstaterar att du borde du rally förare.
Jag tror att du ler någonstan mellan mina ord.

Sedan hemma igen, allt gick så fort hur jag än försökte hålla i sekunderna, lycka iblodet.
Vihöresviseskanskeiskolannågondagfastimorgonmenkanskepåtisdag
sovsågottochsedaningetmeralltärsompasseratmenajgharändåbevaratnågon
ochjagskriverdagbokomattjagskiteriomdetaldrighänderigenmenigentilignenvilljag
nogintetannatänattdethänderigenförjagvillhaditismygnågongångmåstedublisjälv

"någongångmåstedublisjälv"

För mig vart du vill
hur fort du vill
så jag känner att jag lever

tack för en bra avsluning christopher

Inga kommentarer: