tisdag 21 augusti 2007

fynda med soife & ficka med hanna

Vinden tar tag i flaggorna och får dem att dansa nu, när jag sitter vid nissan på en hård men inte kall bänk. Folk perserar, ikatar, jag undear lite vad de tänker när de ser mig, vad tänker jag när jag ser dem?
Det är en tidigmorgon och vinden får mig att vakna till lite, jag försöker skriva brev men lägger ner det.
Tar min cyckel och börjar trampa emot skolan, fastnar vid järnvägs övergången och tänker på att du faksit måste ha sett det här. Sedan får jag bilder framförm ina ögonlock och blinkar symboliskt för att försöka få bort dem. Jag tänker för mycket.

så kom jag till skolan och en lika väl struktierad italienska lärare som alltid pratade i samma deprimerande skol sal med kvavluft och tunga ögonlock. sedan lite sykologi och jag kan inte stava det och jag orkar inte bry mig. där fick vi måla av oss själva. Jag blev en sträck gubbe med mycket ordi huvudet och ett stort hjärta.
Sedan matte och sedan fynd med soife. Jag köpte en blå jätte snygg sjal, en jätte fin fjärils broge, och en jätte cool väska som har varit en gas mask väska men som nu är min :D
Sedan fikade jag med hanna oc hvi träffade soifa och Co och så köpte jag en klänings/tunika i stickat till vintern.
Oh mycket för pengarna.

Sedan cycklade jag hem, och nu har jag pratat med milla i telefon, och tvättat lite, och jag borde plugga körkorts teori. Men suck.
Snart ska jag nog ut och köra i gen.

Jag är ingen soldat

Inga kommentarer: