lördag 17 januari 2009

Jag vill ha solen i ögonen och vi ska kisa emot kameran och le.

Det är lördags morgon, solen har orkat sig över hustaken och når mig nästan igenom målnen som ligger som tjocka bommuls slöjor vid horrisonten.
Jag sitter i morgon rufts, blekvinerhud, och de där sköna shortsen och sov t- shirten jag fick i julklapp.
Jag har ett mystiskt sår på ena benet, jag orkar inte tänka på vart i från det kommer. Jag lyssnar på en låt som jag gillade när jag gick i nian, en låt jag har glömt bort, en låt som inte passar in i min musik smak.
Därför har jag aldrig sagt till någon att jag gillar den, när jag gick i nian var Lars winnerbäck min hjälte, och räddare i nöden, gud, och ända man i livet. Det var tider det, det fanns tjejer som endas lyssnade på detta kill bandet jag lyssnar på nu. De har converse, och lite nitar, upp tupperat hår, och coola band t-shirt. Jag var inte som dem och denna låten lyssnade jag bara på ibland.
Men minns väl deras musik video en eftermiddag i tv soffan men fattar fortfarande inte vad de sjunger om.

Jag börjar faktist bli frisk, men oj vad låååångsamt det går. Min vanliga enargi och livslust är som bort blåst och jag får kämpa med varje tanke och handling.
I dag är det första gången jag ska gå ut ur mitt hus på en vecka!
Det är läskigt, jag har inte andats normalt syre på en vecka, det kan ju itne vara nyttigt. Jag längtar efter att få ta på mig en fin kjol och nåogt trevligt där till.

Det är lördag i dag, jag och mamma ska kolla på mönster till min balklänning, sedan ska vi äta suchi, mumms! Kankse möta upp min syster på stan, kankse något mer ärende.
Bra början på en lördag.

Och egentligen villl jag inte inse att du inte är intresserad, jag vill inte inse att jag håller på att släppa taget om dig.
Jag vill inte se alls, utan bara att du är svårflörtad och att jag har för mycket sol i ögonen.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har tilldelat dig nice blog award! kika in i min blogg för att läsa mer.

puss!