tisdag 20 januari 2009

Att skriva listor.

Jag gillar listor.
Mest för de försöker skapa ordning när jag ser kaous.
Jag gillar ännu mer att strycka saker i från listorna.
Gjort. avslutat. över.
Nästa pungt.
Jag gör listor över vad jag ska göra vilka dagar när jag har mycket plugg. Vilket är ofta. Jag har även en lista över vilka dagar jag ska skölja munen med mint flor, det tycker jag mest är pinsamt. Det visar mer minnets förgänglighet något annat.

I dag känns som en bra dag mest för att det känns som jag har saker och ting under krontroll, och att jag faktist har fått gjort en del i dag. Heja.
Ibland tror jag att för mycket i mitt liv handlar om att jag vill ha koll på saker, ha det under kontroll, veta vad jag ska göra, hur och när.
Jag gillar kontroll, även om jag vet att det bara är inbillad skit. För jag kan inte kontrollera ett skit i mitt liv, och det är väl därför jag så desperat försöker med listor och planer.
Jag vet ingeting om livet och det är spännande och läskigt.
Detta gör att jag ibland kan känna att allt bara snurrar och jag kan inte reda i allt.

Idag har jag i alla fall bästellt mönster till min balklänning, köpt tyg, köpt tug till studentklänning, gjort religon och filosofi, fått uppiggande mail och anaret runt min hals tycks in ge hopp.

Och det är nog hoppet om något bättre vi får leva på.
Ett tag till.

Kontenta: Känner du att världen snurrar under dina fötter?
Skriv en lista
Tro att du har kontroll
det känns bättre, även om allt är bluff och båg.

Inga kommentarer: