fredag 30 januari 2009

Det är fredag.

Det är fredag.
Fast jag många gång i dag har trott att det är tisdag, onsdag, torsdag, måndag, men inte fredag.
I dag har varit en bra dag, fast en kall dag. Nu sitter jag vid mitt fönster utanför är det kallt och mörkt, kent passar sveriges vemod, kent passar mig.

Efter skolan mötte mamma upp mig vi gick på bi kupan och jag hittade små små fina blommorsögonhängen för 10 kr
Köpte ett gott fredags bröd på östras, nytt te, och när vi kom hem drack jag upp en kanna te och tänkde ljus, myste och bara njöt av tillvaron.

Det är fredag.
I kväll blir det dans under färglada lampor och vad jag har sukat efter det denna vecka.
Skönt att få dansa ur sig allt, sjunga falskt och rammla.
Men innan dess ska vi baka en god pizza al a Italia. Med mossarella, procutto cordo, tomato, rocola, champingones. Mumms!

Det är fredag.

Inga kommentarer: