tisdag 4 augusti 2009

Det är ungefär som första december till julafton.

Alla har vi varit barn
Alla vet vi kännslan när det blir den första december
Vi vet, allt om adventskalendrar, choklad kalender, tv program och förväntan.
Hur man börjar köpa saker och slå in de i fint papper, hur man ändå i slutet bara känner sig stressad fast man inte vill och undrar vad de tycker om paketen. Hur mamma börjar laga mat och hur det doftar i hela huset.
Alla vet hur lång deceber månad kan vara.
Allt vet hur snabbt den passera.

Man kan säga att det är lite så.
För det är lika långt ifrån den 1 december till den 24 december.
Som det är i mellan mig och London.

Jag köper nya saker, fast jag lägger de i en väska i stället för fint papper, jag är fylld till bredden av förväntan. Och hur jag än gör kommer det bli stressigt i slutet.
Mamma lagar mat i köket och det är nog mammasmat som blir en av 10 000 saker jag kommer att sakna och lära mig att leva utan.

Men jag är fylld av sockerdricka, planer, och helt pirrig.
Det kommer bli ett äventyr jag aldrig glömmer!

Så det är ungefär som första december till julafton.
Äntligen på väg!



Vetinte varför jag har med klippet
kanske för fina/fula london bilder.
Kanske var låten helt ok ändå.
Eller så tänker vi inte mer på det, utan låter bara klippet finnas med.
Se det, vetja.

Inga kommentarer: