måndag 24 augusti 2009

4. Översakning!

En bilfärd med ögonbindel, förväntan och överraskning.
Frida fick även en bli färd till vårt kära Gekås som frida inte har besökt sedan hon var 9.
Liksom på tiden.
Och
jag hittade mer än vad det var tänkt
Så hej övervikta resväska.

och vi lyssnade på bland cd skivor som jag gjorde när jag gick i ettan på gymnasiet.
Och ibland får jag för mig att jag alltid lyssnat på samma musik. Och även om lite är sig likt, är mycket sig olikt.
Musik har ju den fantastiska egenskapen att hjälpa oss att komma ihåg hur det var just då. Just då när man spelade sönder den låten, den dagen i början av gymnasiet.

Det är sensommar.
Den är vacker, ganska varm om guldbrun.
Jag njuter av den igenom att gå promenader med Milla.
Runt kvateret.

Försöker ta in och förstå.

Inga kommentarer: