torsdag 27 augusti 2009

1. Fint som snus i London. Äntligen på väg!

I morgon flyttar jag till London.
Äventyret kan börja!

Det är svårt att packa ner sitt liv i en väska.
Och även om jag i hela mitt liv längtat i från små staden Halsmtad
Så är det med sorg i hjärtat.
För det är inte lätt att säga hej då till människor man tycker om.
Och visst är det läskigt att hela min vardag kommer bytas ut.
Men åxo väldigt spännande och kul.

Jag kommer att arbeta som auire i en engelsk familj i London.
Jag hade tänkt att minst stanna 1 år.
Under den tiden ska jag prata dålig engelska, dansa på mörka idiepopklubbar, leta efter klänningar som får hjärtat att slå bubbla slag eller berättar om en annan tid, dricka öl, lyssna på musik, pussa fina pojkar, dansa bort nätter, dansa på gator, sova för lite,gå vilse ibland gatorna, dricka te, träna, ligga i parker, hänga på café, längta hem, fotografera, göra urflytter, skriva brev.

Och jag ska lära känna två små barn vi ska ha kul tillsammans, leka, spela fotboll, gå på musem, zoo och jag ska vara minst lika full av liv, busig och fantasifull som dem.

Jag ska städa, tvätta, baka, tjata, skura, laga mat som en riktig hemma fru.

Jag ska skratta mer än vad jag gråter.

Med på detta giganiska äventyr tar jag med mig Fröken Karlsson.
Om ni vill följa med kommer jag ifrån och med nu blogga ifrån denna adressen:fint som snus, i London!
Och jag börjar blogga så fort jag får ett trådlöst internett.

Tack till ni som följt poesiflicka igneom gymnasietiden, nu lägger vi den bakom oss och blickar fram oss.

Det ljustnar vid horristonten mina vänner!

1 kommentar:

casa da poesia sa...

yes!..."this infamy.O myprinceis delicious!"...