tisdag 23 september 2008

Scones, vändskap och plugg.

I dag har varit en vacker dag. Jag och förken K har planerar storslaga planer där man slår kuller byttor i luften och vickar på rumpan så där som de gjorde på 30 talet. Det ska vara högt temop, glädje rus och så ska det svänga.
Men som sagt lösrykta planer om något storslaget!
Kanske början på en sussé. I alla fall kommer vi ha super kul och det är knapt att jag kan stå still i mina dans skor när jag hör musiken spelas i mitt huvud.

Var det bara jag som räknade minuterna på filosofin? Varför är det så att det är läraren som är ämmnet och inte ämmnet som är läraren. Jag hade sett fram emot filosofi sedan den dagen jag började 1:an nu har jag svårt att tycka det är kul.
Får man djupare röst om ens midje mått är bredare?
Jag fattar inget alls och jag vet att jag borde sätta mig med boken och försöka förstå alla fina ord. Men oh, jag orka inte. "man måste trrrääna"!
Jo visst.

Och i morgon ska vi baka tårta och se på film.
Kan någon ge mig en bra anledning att verkligen gå dit?
Säg inte för gemneskap och nya vänner. Det kommer ändå inte hålla. Hjälp, jag kommer dra ner mitt lag i avgrunden. Men ska försöka peppa mig själv i morgon, kanske lite carolina klyft morgongympa, tjuv läsa tårt resept och rebusar?
Jag vill inte ens äta tårta. Men Heja mitt lag!

De var en super mysig i eftermiddag i dag. Vi bakade scones, drack te, invigde min anti dropp jag köpte på prickig katt. Anyliserade klassen, och så pluggade vi. Mindre kul men ett måste. Jag ska skriva lite logg bok nu, så att jag skriver här är bara för att uppskyta något annat.
sedan tränade vi, och jag känner redan vilken träningsvärk jag kommer ha i morgon.

I morgon är det lycka, för då kommer Hello Saferides Album till min brev låda. Förhoppningsvis :)
Dans, dans, dans!

p.s jag vill ha dig nu som jag hade dig förut.

Inga kommentarer: