måndag 8 september 2008

Något sitter fast mellan mina rev ben.

Jag kunde inte sova, jag pratade i ett trevlig nattligt samtal allderdes för länge. Kanske är det så att jag vill ta sista chansen?
Jag undrar var du är?
Och det skavde mellan revbenen, och jag låg vaken och tänkte. JAG KOMMER DÖ I CANCER. Efter alla nätter jag har pratat bort i min mobil. Jag tänkte ringa och berätta det för dig, så du kan dansa på min grav. Men ångrade mig och på något vis somnade jag.

Därför har dagen varit tung, men förvånads värt lätt. Jag har skrattat mycket och pratat fort och enargisk och skrattat åt mina egna skämt så som jag gör.
Lånat böcker på biblan och hade tänkt att läsa tre romaner när jag åker till Mallis, jag tar vatten över huvudet.

Såg en film som gjorde mina ögonlock trötta, tvingade mig själv att skriva progetarbete. Sedan pratade jag lite till i mobilen.
Jag kommer dö i cancer. Men det kommer vara värt det om jag får prata bort alla nätter med dig.
Jag träffade milla, var hos docktorn och drack te.

Nawid och gudarnas nya singel är en hit.

Inga kommentarer: