tisdag 9 september 2008

Fråga inte. Jag har inga svar.

Ännu en gång så sitter jag här. Klockan är för sent.
Jag vet jag borde borsta tänderna, sova och vakna så där pigg. Som jag behöver vara för att klara onsdagen som varar mellan 8:10-16:00 sedan är man lätt mör, då ska man skriva kulturhistoira och om något som flummigt som filmer man inte har sett. Jag är så oefektiv att jag blir rädd, jag sitter och kollar på disney klipp på youtube för att slippa plugga, jag skriver proget arbete, för att slippa plugga med det andra.
Jo, jag har för länge sedan passerat alla gränser.

Så det här med student tävlingen. Jag blev så opepp. Alltså jag trivs inte i kaous, alla skricker, alla vill vinna, en fånig tävling som handlar om en ära jag inte bry mig om. Jag tycker synd om alla mammor, alla mormor och farmor, jag tycker synd om hundarna. Jag kan tycka det är läsikgt hur folk ändrar sina personliga gränser för att få en berömelse.
Ja vi är väl som rästen av världen.
Jag hoppas inte jag drar ner min klass, men jag vetinte vad jag kan bidra med. Jag ville hälst gå där ifrån den höga ljudnivån och sitta på en bänk. Det gjorde jag efter åt och missade mer än halva filosofin, utan att veta om det. Herregud!
Precis som det är någon som tror på en när man säger "Oj, jag viste inte att vi började så tidigt, var jag har varit? jo en sväng i stan" Men klassen verkade inte ha kommit så långt. Mer än disskutera studenttävlingen, vilket är viktigt kanske. Men jag, kände mig förvirrad när jag kom in iklassrummet. Som vanligt ger jag mig in i disskutioner utan att tänka, vilket märks på mina tunna argumet och så slutar det med att jag håller med dem som jag sa emot, eller säger emot mig själv. Ja verkligen toppen Lovisa, suck.
Det är nog svårt för folk att hänga med i mina snabba tankebanor, jag hinner inte med själv. Men i korta secunder, kan allt verka logiskt.

Mamma kom in och sa precis "vilken röra" inte alls det man vill höra, när man borde sova.

jag lyssnar på blåa sockerplast med bjrön rosenströms. Helt engkelt dagens låt. Det är så engelt, jag behöver blå sockerplast i morgon. Så jag överlever gymna lektionen. Med den violetta läraren.
Ne, men vad sägs om lite städning så här halv 11 på kvällen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror jag förstår dig i det där om studenttävlingarna. Men nu ska visst studenttävlingarna på Sturegymnasiet läggas ner tills vidare; så nu försvann det jobbiga beslutet "vara med eller inte"/"svika klassen eller sig själv";)