söndag 8 februari 2009

jag blir snart osyndlig.

Jag har inte skrivit så mycket den senaste tiden. Svaret är engeklt
Jag har inte haft, tid, ork, lust.
Saker här tärt på mig, brytit ner mig, som stress, lite tid och mycket egna dumma tankar om att inte duga eller räcka så högt man vill.

När jag möter min spegelbild så känner jag inte igen henne.
Jag har glömt hur det var att vakna utvilad
Hur det var när man kunde planera tid.
Ha ork och inte bara sitta på en stol och stirra.
Mina ögon blir små, blå rinnar runt de små ögonen, rött precis vid kanten.
Lite smått fett hår och bara tankarna som far så snabbt att jag blir ofocuserad och grå.
Så har det varit, när jag har tänkt att bloggar har jag kommit på att det finns inget att blogga om. Och det sista jag vill är att denna bloggen ska bli en klagosång sena kvällar när allt tränger sig på.

I dag tror jag att den jag inte vill känna vid Lovisa har försvunnit.
This is my weekend.

Fredag njuter jag av att vara ligga i en soffa och se på program som inte kräver någon större verskamhet. Än vad jag har att ge.
Lördag vandrar jag och sofie på amnesy, jag köper små små mumin böcker och vårens dyra koffta på "vila."
Jag orkar damsuga, sover och bygger och river secenar, klätrar i höga byggställningar och så.
Sedan lagar jag och sofie perfekt fisksopapa som vi avnjuter i trevligt sällskapt. I det glada sällskapet, madde, sofie, lovisa torun går vi emot en balkan kväll som vi aldrig hamnar på.
Så ännu en gång hamnar jag på B&B och undrar va fan jag gör här på ett dans golv där folk inte vill dansa och kollar på mig som jag kom i från en annan panet. Det är så dålig dans musik att mina rörelser blir stela och fula.
Innan dess har jag stott vid en pengar atomat och uppleft pinsam tystnad men en pojke jag inte borde ha en relation till.
Men kvällen blir lyckad.

Söndag går jag upp så tidigt att jag har unvikigt alla speglar, repat teater och förstått att detta blir en sucé när vi bästemmer oss för inse att vi är sucé.

I dag ska jag pyssla lite med lite olika saker, ta det lungt. Bada, oh!

Inga kommentarer: